Köp- och leveransvillkor

Alla produkter kan köpas direkt i vår butik.

För postens paketavisering krävs mobilnummer. Posten godkänner ej 010- nummer! 

Tillfälliga rabatter gäller endast på varor i lager. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljningar och felaktigheter som kan uppstå..

1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid

Leveranstiden är normalt några dagar, beroende på när din betalning sker, från det att din beställning görs. Skulle något vara tillfälligt slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

Vi skickar bara inom Sverige.

3. Frakt

Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Enhetsfrakt 250;- + 20;- i expeditionsavgift vid förskottsbetalning.

4. Betalningssätt

Vi använder förskottsbetalning .Betalningsunderlag kommer som pdf.fil. vid förskottsbetalning.

5. Sen betalning

Vid eventuell fakturering är betalningstiden 30 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade med originalettiketter. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott, REK eller efterkrav.

7. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

GDPR

Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
? Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
? Du har rätt att bli raderad ur olika register.
? Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
? Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
? Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor vänligen kontakta oss på mail ej@motobikers.se eller telefon 0243239966.